Yüksekokulumuzda Bahar Dönemi Uygulamalı Eğitim Faaliyetleri

23 Haziran 2025 Pazartesi

Yüksekokulumuz, 2024-2025 eğitim öğretim yılı bahar döneminde de tüm programlarında teorik eğitimin yanı sıra uygulamalı eğitim yöntemlerini etkin şekilde kullanarak öğrencilerimizin mesleki yetkinliklerini en üst düzeye çıkarmayı hedeflemektedir. Öğrenci merkezli yaklaşım benimsendiği programlarımızda gerçekleştirilen uygulamalı eğitim örnekleri aşağıda özetlenmiştir:

İlk ve Acil Yardım Programı

Acil Hasta Bakımı-I dersinde tansiyon ölçümü konusu, öğrencilerin hipotansiyon, hipertansiyon gibi farklı durumları içeren gerçekçi senaryolarla karşılaşarak kritik düşünme yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktadır. Simülasyon mankenleri ve gönüllü kişiler üzerinde bolca pratik yapılarak akran öğrenimiyle geri bildirimde bulunulmaktadır.

Resüsitasyon dersinde kalp masajı konusunda farklı arrest senaryoları üzerinde çalışılmakta, öğrenciler simülasyon mankenleri üzerinde stres altında doğru refleksleri geliştirmektedir. Senaryo tabanlı öğrenme ve akran geri bildirimleri ile ekip çalışmasının önemi kavranmaktadır.

Ambulans Servis Eğitimi-I dersinde KED yeleği, boyunluk ve sırt tahtası kullanımı, farklı hasta profilleri (travma hastası, bilinci kapalı hasta, şoktaki hasta) ve ortam koşullarında (dar alan, engebeli zemin) gerçek ekipmanlarla uygulamalı olarak öğretilmektedir.

Acil Hasta Bakımı-III dersinde doğum ve obstetrik aciller konusu, öğrencilerin omuz distosisi, plasenta previa, eklampsi gibi karmaşık durumları interaktif bir biçimde öğrenmelerini sağlamaktadır. Kanama kontrolü, sıvı resüsitasyonu ve şok pozisyonu gibi hayati müdahaleler güvenli ortamda pratik edilmektedir.

İleri Yaşam Desteği Uygulamaları dersi kapsamında öğrencilerimiz entübasyon, defibrilasyon, kardiyoversiyon ve genel arrest yönetimi algoritmalarını gerçek zamanlı olarak uygulamakta, multidisipliner ekip üyeleriyle uyum içinde çalışma yeteneğini pekiştirmektedir.

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı

Laboratuvar Aletleri ve Bakımı dersinde cam ekipmanlar konusu, öğrencilerin farklı tipteki cam ekipmanları (beher, erlenmayer, pipet, büret) kendi elleriyle deneyimleyerek özgün özelliklerini keşfetmelerini sağlamaktadır. Pipetleme teknikleri, büret ayarlama, cam kapların temizlenmesi gibi temel işlemler defalarca tekrarlanarak el becerileri geliştirilmektedir.

Laboratuvar Kimyası dersinde çözelti hazırlama ve pH ölçümü konularında öğrenciler, farklı derişimlerdeki çözeltileri (molarite, normalite, yüzde derişim) hazırlamanın matematiksel prensiplerini ve pratik adımlarını deneyimleyerek öğrenmektedir. pH metre kalibrasyonu, elektrot bakımı ve farklı numunelerde pH'ı doğru okuma prosedürleri birebir uygulanmaktadır.

Bu uygulamalar, öğrencilerimizin mesleki becerilerini geliştirmeyi, teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmeyi ve sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli sağlık profesyonelleri olmalarını amaçlamaktadır.