KALİTE İZLENCESİ
1. GİRİŞ VE AMAÇ
Giresun Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu olarak, eğitim-öğretim kalitemizi sürekli iyileştirmek, mezunlarımızın sektörde aranan nitelikli bireyler olmasını sağlamak ve toplumsal ihtiyaçlara yanıt verebilecek sağlık teknikerleri yetiştirmek temel amacımızdır.
Bu kalite izlencesi, yüksekokulumuzun tüm faaliyetlerinde kalite standartlarını belirlemek, uygulamak ve sürekli geliştirmek için oluşturulmuştur.
2. KALİTE POLİTİKAMIZ
Sloganımız
Bilgiden Beceriye, Teoriden Pratiğe
Vizyonumuz
Sağlık ve eğitim alanında çağın gereksinimlerine uygun, yenilikçi ve dijital dönüşüme uyumlu eğitim anlayışıyla; araştırma, toplum sağlığı ve refahına destek sağlayarak ulusal ve uluslararası düzeyde mezunları sektörde tercih edilen bir meslek yüksekokulu olmaktır.
Misyonumuz
Ülkemizin stratejik hedefleri doğrultusunda, evrensel standartlarla kaliteli eğitim sunarak; sağlık ve eğitim alanlarında teorik bilgi ile uygulama becerisini bütünleştiren, etik değerlere bağlı, analitik düşünebilen, teknolojik gelişmeleri takip eden, ekip üyesi olarak sorumluluk bilinci yüksek ve toplum sağlığı ile refahına katkı sağlayan nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir.
Temel Değerlerimiz
Bilimsellik ve Akademik Mükemmeliyet
Bilimsel yaklaşım ve akademik başarıyı en üst düzeyde tutmak
Toplumsal Sorumluluk ve Çevreye Duyarlılık
Toplum ve çevre odaklı sorumluluk bilinci
Paydaş Memnuniyeti ve İşbirliği
Tüm paydaşlarla etkin işbirliği ve memnuniyet
Disiplinlerarası Çalışma
Farklı disiplinlerle yenilikçi çözümler üretmek
Yenilikçilik ve Sürekli Gelişim
Sürekli iyileştirme ve yenilikçi yaklaşımları benimsemek
Katılımcı ve Şeffaf Yönetim
Şeffaf ve katılımcı bir yönetim kültürü oluşturmak
Fırsat Eşitliği ve Kapsayıcılık
Herkes için eşit fırsatlar ve kapsayıcı ortam
Etik Değerlere ve Mesleki İlkelere Bağlılık
Mesleki etik kurallarına ve değerlere sadık kalmak
Öğrenci Odaklı Eğitim
Öğrenci merkezli eğitim sistemini benimsemek
Hesap Verebilirlik ve Kalite
Şeffaf ve kalite odaklı yaklaşımı benimsemek
3. KALİTE HEDEFLERİMİZ
- Eğitim-Öğretim Kalitesinin Artırılması
- Toplumsal Katkının Artırılması
- Kurumsal Tanınırlığın Artırılması
- Paydaşlarla İşbirliğinin Güçlendirilmesi
4. KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Organizasyon
Kalite Komisyonu koordinasyonunda, tüm program ve birimlerle işbirliği içinde kalite faaliyetleri yürütülür.
Süreç
Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al döngüsü ile sürekli gelişim ve iyileştirme sağlanır.
5. KALİTE GÖSTERGELERİ
- Öğrenci başarı ve mezuniyet oranları
- Ders ve öğretim elemanı değerlendirme sonuçları
- Mezun izleme ve işveren memnuniyet anketleri
- Bilimsel yayın ve proje sayıları
- Altyapı ve teknoloji kullanım oranları
6. KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ STRATEJİLERİ
- Kalite güvencesi kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla, akademik ve idari personel ile öğrenciler dâhil tüm paydaşları kapsayacak şekilde farkındalığın artırılması
- Program akreditasyonuna yönelik faaliyetlerin genişletilmesi ve buna ilişkin yeni hedeflerin belirlenmesi
- Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetsel/idari süreçlerde PUKÖ döngüsünün sağlanması
- Kurumsal politikaları objektif olarak değerlendirebilmek ve gerekirse bu politikalarda değişikliklere gitmek için iç ve dış paydaşların memnuniyetinin, kurumsal aidiyet ve toplum algısının belirli periyotlarla ölçülmesi, izlenmesi sonuçlarının sürekli iyileştirme faaliyetlerine yansıtılması
- Uluslararası standartlarda belgelendirmenin sağlanması
- Üniversitenin uluslararası sıralamalarda yükselmesinin sağlanması için birlikte çalışma takvimlerinin oluşturulması, çalışmaların ilgili birimler tarafından koordineli bir şekilde yürütülmesi ve sonuçlarının düzenli olarak izlenmesi
7. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KAPSAMINDA PUKÖ DÖNGÜSÜ UYGULAMASI
PLANLA (P)
- Eğitim-öğretim faaliyetleri, ders planları, stratejik hedefler ve performans göstergeleri belirlenir
- İç ve dış paydaş anketleri, mezun geri bildirimleri gibi verilerle iyileştirme alanları tespit edilir
UYGULA (U)
- Belirlenen hedefler doğrultusunda öğretim faaliyetleri, program güncellemeleri, kariyer etkinlikleri ve laboratuvar uygulamaları yürürlüğe konur
- Akademik takvim, staj programları ve dış paydaş iş birlikleri planlanan şekilde hayata geçirilir
KONTROL ET (K)
- Geri bildirim anketleri (öğrenci, mezun, dış paydaş), öğretim elemanı performansları ve mezuniyet verileri ile süreçler değerlendirilir
- Kalite komisyonları ve birim iç değerlendirme raporları üzerinden analiz yapılır
ÖNLEM AL (Ö)
- Eksik veya zayıf bulunan alanlara yönelik önlemler geliştirilir (müfredat revizyonu, laboratuvar altyapısının güçlendirilmesi, yeni ders önerileri vb.)
- Bu önlemler sonraki akademik yıl planlamasına dahil edilerek döngü tamamlanır