Sürekli İşçi Temizlik Personeli Görev Tanımı

SÜREKLİ İŞÇİ KADROSUNDA BULUNAN TEMİZLİK PERSONELİ GÖREV TANIMI
 
İş/Görev Kısa Tanımı:
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Üst Yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Yüksekokuldaki gerekli tüm yardımcı faaliyetlerinin etkenlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi işlemleri yapar.
GÖREVİ VE SORUMLULUKLARI
1 Zeminlerin silinerek temizlenmesi ve kurulanması.
2 Kuru zeminlerin paspaslanarak temizlenmesi, (Sabah ve gerekli durumlarda) tüm kullanım alanlarının temizlenip düzenlenmesi,
3 Tuvaletlerin (sabah,) lavabo, fayans, mermer, kurna evye ile aynaların dezenfekte edilmesi, yıkanması ve çöp kovalarının her gün boşaltılması,
4 Tuvalet ile ilgili günlük iş çizelgelerinin doldurularak imzalamak.

5
Binada bulunan tüm büro malzemelerinin ( Büro Masaları, Dosya Dolapları, Bilgisayarlar, yazıcılar, telefonlar, çiçekler vb. ) tozlarının alınması.
6 Binadaki tüm büro ve yönetim odalarının temizlenmesi,
7 İhtiyaç halinde ambar ve depoların temizlenip düzenlenmesi,
8 Binada biriken çöplerin her gün kontrol edilmesi, dolmuş olanların toplanması ve çöp toplama alanına götürülmesi,
9 Binanın tamamının her sabah ve öğlen havalandırılması, tüm eşyaların ve alanların düzenli olmasının sağlanması
10 Bina giriş alanlarının ve zemin katına kadar merdivenlerin ve korkulukların silinmesi, paspaslanması ve düzenli tutulması,
11 Binanın iç kapılarının ve camlı alanlarının temizlenmesi.

12
Mesai bitimine yakın tüm kapı ve pencerelerin kapatılması, açık olan aydınlatmaların söndürülmesi ve açık unutulan klimaların kapatılması,
  DİĞER GÖREVLER
13 Temizlik talimatına uygun şekilde dairenin temizliğini yapmak, diğer destek hizmetlerini yürütmek,
14 Evrakları ilgili yerlere götürmek, getirmek, evrakın gizliliğini ve emniyetini sağlamak,
15 İşi olmadığı zamanlarda kendisine tahsis edilen odada oturmak,
16 Amirlerinden izin almadan daireden ayrılmamak,
17 Araç ve gereçleri kullanma talimatlarına uygun olarak kullanmak, muhafaza etmek,
18 Binada disiplinli bir çalışma ortamının sağlanması hususunda alınan tedbirlere uymak,
19 Çalışmalarını uyum ve işbirliği içinde gerçekleştirmek,
 
  TEMİZLİK İLE İLGİLİ KURALLAR
20     Temizlik sırasında görülen arızalar, onarım yapılması gereken yerler, zaman geçirilmeksizin idareye bildirilecektir.

21
Temizlik esnasında duvarlara kir sıçratmamaya özen gösterilecek, toz kaldırmama hususuna dikkat edilecek ve
vakumlu aletler kullanılacaktır. Temizlik sonrası tozlar alınacak, temizlik nedeniyle yerlerinden alınan eşyalar tekrar yerlerine konulacaktır. Eşyalara nakil ve yerleştirme esnasında hasar ve zarar verilmeyecektir.
22 Katlardan toplanan çöpler ve atık maddeler torbalarla ağızları bağlanarak çöp toplama merkezlerine götürülecektir.
23 İdare, gerekli gördüğünde önceden bildirmek koşuluyla günlük temizlik dışındaki, haftada, ya da ayda yapılacak temizliğin gününü öne alabilir, sayısını arttırabilir.
24 WC grubunda kullanılacak bezler ve kovalar ile odalarda kullanılacak ve kovaların renkleri ayrı olacaktır. WC grubuna ait olan kovalar ve bezler kesinlikle başka birimlerde kullanılmayacaktır.

25
Temizlikte yapılacak dezenfekte işlemlerinde zarar verilmemesi için her türlü önlem alınacak, bu konuda doğabilecek maddi ve manevi sorumluluk kişiye ait olacaktır.
26 Yapılan temizlik idare tarafından uygun bulunmadığı takdirde yeniden yaptırılacaktır.
27 Söz konusu iş ve işlemler idarenin belirleyeceği günde yerine getirilecektir.
28 İdarenin vereceği talimatlar doğrultusunda gerekli görülen işler yapılacaktır.

29
Temizlik işleri personelin odalarında olmadığı zamanlarda yapılacak, temizlik esnasında masaların üzeri ve diğer alanlar temizlendikten sonra düzenli bir şekilde bırakılacaktır.
30 Yapılan çalışma esnasında personelleri rahatsız edici davranışlardan kaçınılacaktır.
31 Birim dâhilinde yapılması gereken eşya yer değişikliklerinde, eşyaların tahrip edilmeden nakli sağlanacaktır.

32
Yardımcı Hizmetler Personeli görevlerini yaparken amirler, memurlar diğer personel ile olan ilişkilerinde nezaket ve ciddiyet kuralları çerçevesinde davranacaklar, hiçbir sürtüşme ve tartışmaya girmeyecekler, şikâyetlerini kurum çalışan temsilci aracılığıyla idareye ileteceklerdir.
33 Yüksekokul Müdürü, Müdür Yardımcıları ve Yüksekokul Sekreterinin vereceği diğer işleri yapmak,
   
SORUMLULUKLAR  
- Yüksekokulun iç ve dış paydaşlarına gerekli idari hizmetleri vermek,
- Etik Kurallara uygun davranışlarda bulunmak, görevlerini yerine getirmek,
- Mevzuatı takip etmek, mevzuata aykırı faaliyetleri ve işleri önlemek
- Göreviniz ile ilgili bilgileri doğru ve güncel bir şekilde tutmak,
- Çalışma ortamına giren tüm kişilerin ortamdan memnun ayrılmasını sağlamak,
- Çalışmalarınızı uyum ve işbirliği içerisinde yürütmek,
- Her türlü izin öncesi biriminizdeki görevli personele iş ve işlemlerin akışı, yapılanlar ve yapılması gerekenler hakkında bilgi vermek,
- Yüksekokul Sekreterine karşı birinci derecede sorumlu olmak.